STARTUPGOV

Default content

Veiklaviečių registras ir jų rizikos vertinimas

Veiklaviečių registro komponentas leidžia skirtingoms kontrolės institucijoms nebekurti besidubliuojančių veiklaviečių, o panaudoti jau egzistuojančias kitose institucijose. Tai leidžia bendrai dalintis turimais duomenimis ir panaudoti juos rizikos vertinimo algoritmuose.

Paslauga

Veiklaviečių registro komponentas

Technologijos

Palantir Foundry

Problema

Kontrolės institucijos naudojasi skirtingomis sistemomis ir todėl kiekviena turi savo atskirą veiklaviečių sąrašą. Nemaža dalis jų dubliuojasi tarp institucijų, tačiau kadangi nėra jas siejančio identifikatoriaus, duomenų mainai tarp institucijų nėra įmanomi.

Kiekviena kontrolės institucija veikia atskirai nuo kitų. Tik labai retais atvejais jos vykdo bendras kontroles ar dalinasi duomenimis, nes tas yra sunkiai padaroma. Tačiau pažeidimai dažnai yra sisteminiai – jei yra pažeidimų su statybos leidimais, realu, kad gali būti ir didesnė nelegalaus darbo ar neteisėto atliekų šalinimo grėsmė.

Rizikos vertinimas yra atliekamas kiekvienoje institucijoje atskirai. Todėl sistemis pažeidėjų gaudymas šiuo metu yra sunkiai įmanomas.

Sprendimas

Kartu su Valstybės Duomenų Agentūra subūrėme komandą, kurios užduotis buvo paruošti bendrą veiklaviečių komponentą.

Pirmu klientu tapo Aplinkos Apsaugos Departamentas(AAD). Su jo veiklos žmonėmis peržiūrėjome turimus veiklaviečių sąrašus, prie jų saugomus duomenis, rizikos vertinimo algoritmus.

Perkėlus duomenis į VDA Palantir sistemą, tapo įmanoma ten pradėti kalibruoti rizikos vertinimo algoritmą. Palantir sudarė sąlygas lengvai ir paprastai matyti visus turimus duomenis prie veiklaviečių, jų įtaką ir svorius galutiniam balui.

Algortimo iškėlimas leidžia pradėti galvoti apie jo didesnį skaidrumą – ekspertų komandos subūrimą, kuri galėtų patvirtinti, kad viskas vyksta skaidriai ir teisėtai.

Rezultatas

Sukurtas veiklaviečių registras, perduodami duomenys ir testuojama rizikos vertinimo sistema.

Atsiradusi galimybė rizikos vertinimą išsikelti į atskirą, tam pritaikytą Palantir sistemą, leidžia naudotis iki tol sunkiai pasiekamais funkcionalumais.

Pvz. – jau esamomis Palantir integracijomis su kitomis sistemomis, todėl nereikia kas kartą programuoti atskiro funkcionalumo.

Palantir turi testinę aplinką, kur galima testuotis įvairius rizikos vertinimo modelius ir patogiai stebėti rezultatus. Matant kad tai veikia, visa tai galima įdiegti į savo algoritmą.

Esant kitos institucijos sutikimui, galima naudotis jos turimais kontrolės duomenimis ir tą patį pasiūlyti jai. Tai leidžia žymiai pagerinti rizikos vertinimo tikslumą.

Taip pat nemažai duomenų yra bendri visoms kontrolės institucijoms – gyventojų ar NT registras, akcininkų sąrašai ir t.t. Užtenka vienai institucijai susikurti integraciją ir ją galėtų naudotis visos kitos, nebeprogramuojant to dar kartą.

Norintiems išgirsti plačiau ir susipažinti detaliau, rašykite [email protected]